Eerste anderhalve week - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van tomdk - WaarBenJij.nu Eerste anderhalve week - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van tomdk - WaarBenJij.nu

Eerste anderhalve week

Door: Tom de Kroon

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hallo vriendjes en vriendinnetjes wat fijn dat jullie er zijn,

Ik heb mezelf voorgenomen om af en toe een kort verslag te maken over mijn ervaringen in het mooie Zuid-Afrika. Ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te maken zodat het ook leuk blijft om te lezen. Sinds net is er pas WiFi op mijn kamer vandaar dat ik nu pas over de eerste indrukken kan schrijven.

Zondag 25 januari was het zo ver en vertrok ik samen met Bastian Bijlsma en Tim van Vliet richting Johannesburg, Zuid-Afrika. De reis verliep erg soepel met name het eerste deel voor mij (voor de overstap in Istanbul) omdat ik in de businessclass geplaats was, primadjima.
We komen op 26 januari aan in Johannesburg en werden daar opgehaald en naar Potchefstroom gereden, wat onze woonplaats voor de komende tijd is. We werden eerst in een Bed & Breakfast geplaatst maar hier waren we niet tevreden over en na een paar dagen zeuren en zoeken werden we uiteindelijk in een prachtig studentencomplex geplaatst met een hele chille kamer (zie foto's).

Wat na anderhalve week vooral opvalt is dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn, het eten erg lekker is en dat het wel wennen is aan het feit dat de automobilisten hier links rijden, en in Potchefstroom zijn erg veel automobilisten. Een ander punt dat tot nu toe opvalt is dat de lessen veel korter duren dan op het rooster staat (wat wij natuurlijk geen probleem vinden) en dat sommige lessen wel erg vroeg beginnen, namelijk 07:30.

Zoals ik al zei zijn de mensen erg vriendelijk. Bijna iedereen groet elkaar en als ze erachter komen dat je uit Nederland komt wil iedereen meteen een praatje maken. Zo hadden wij iemand ontmoet die ons afgelopen woensdag meteen had uitgenodigd voor een 'braai' (een bbq). Dit was echt geweldig. Hij had een kleine 'farm' op een enorm landgoed, met zeer uitgestrekte vlaktes en bergen in de verte. We hebben een prachtige zonsondergang gezien en heerlijk genoten van wat biertjes en heerlijk vlees. Vanavond (vrijdag 6-2-2015) hebben we weer een braai maar dan op ons studentencomplex.

Tot slot een kort berichtje over de campus want ook dat is heel verschillend dan in Nederland. De hele dag lopen er alleen maar studenten op de campus die van les naar les gaan of die wat gaan eten in het studentencentrum of chillen op een grasveld. Iedereen gaat zijn gangetje. Er zijn ook cricket en rugby wedstrijden tussen verschillende universiteiten. Binnenkort gaan we ook zo'n wedstrijd meepakken.

Dit waren kort mijn eerste indrukken die ik met jullie wilde delen. Binnenkort hebben we wat meer tijd om wat bijzondere dingen te doen omdat dan zo alles wel een beetje geregeld is. Het duurt allemaal erg lang en het maakt ze ook niet zo veel uit, Africa Time heerst hier.

Veel plezier allemaal in het koude Nederland, zal aan jullie denken terwijl ik geniet van het lekkere weer. TIA (This Is Africa).

  • 08 Februari 2015 - 14:35

    Tatjana De Kroon:

    Leuk verslag Tom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Lion Farm, Jo'burg en Pilanesberg

06 Februari 2015

Eerste anderhalve week

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 1624

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: